صابون بره موم چیست؟ آنچه باید در مورد این صابون ارگانیک بدانید

صابون بره موم یکی از جدیدترین انواع صابون هایی است که در دنیا مورد استقبال قرار گرفته است. علت این موضوع را می توان در نوع کاربرد و خواص این نوع صابون جستجو کرد. شاید کمتر صابونی وجود داشته باشد که چنین خواصی را به خود اختصاص داده باشد و بتوانیم به راحتی در مورد این خواص صحبت کنیم. به همین علت است که آشنایی با صابون بره موم اهمیت زیادی دارد.
خوشبختانه در سال های اخیر، تولید کنندگان زیادی در ایران به فکر تولید صابون بره موم افتاده اند. تولید صابونی که نه تنها وظیفه یک صابون که شستشو است را بر عهده می گیرد؛ بلکه می تواند به پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری های پوستی و حتی تنفسی و گوارشی! نیز کمک کند. البته تمامی این موارد وابسته به نوع تولید صابون و میزان بره موم و کیفیت بره موم به کار رفته در آن است.
جالب است بدانید که بره موم به عنوان یکی از تولیدات زنبورعسل، تنها محصول این حشره شگفت انگیز نیست که برای ساخت صابون از ان استفاده می شود. انواع صابون گرده گل و صابون عسل نیز از شوینده هایی هستند که با فراورده های زنبور عسل تولید می شوند. با این حال خاصیت هر کدام از انواع این صابون ها با یکدیگر متفاوت است.
اگر تا به حال اسم صابون بره موم را نشنیده اید و اطلاعاتی در مورد صابون های ارگانیک ندارید، در این مطلب تلاش می کنیم تا به معرفی این نوع صابون بپردازیم. آشنایی با صابون بره موم به شما کمک می کند تا خیلی سریع برای خرید صابون ارگانیک، پرخاصیت و به صرفه اقدام کنید.

صابون بره موم چرا تولید می شود؟
شاید برای شما هم این سوال مطرح باشد که چرا صابون بره موم تولید می شود؟ در واقع چه ویژگی هایی در بره موم وجود دارد که باعث شده برخی به این فکر بیافتند که از بره موم به عنوان ماده اولیه ای برای صابون استفاده کنند؟
ویژگی های درونی بره موم اولین دلیل برای تولید صابون بره موم توسط برخی تولیدکنندگان آگاه است. بره موم ویژگی هایی دارد که پتانسل کافی برای اضافه شدن به صابون را دارد.
ویژگی مهم بره موم، خاصیت آنتی باکتریال و ضدعفونی کنندگی آن است. از بره موم حتی می توانیم محلول ضدعفونی کننده ارگانیک و طبیعی تهیه کنیم. انواع اسپری بره موم برای ضدعفونی کردن سطوح مورد استفاده قرار می گیرد. همین خاصیت باعث شده تا ویژگی کافی برای اضافه شدن به صابون را پیدا کند و وظیفه مهم صابون که ضد عفونی کردن دست و سطح پوست است را بر عهده بگیرد.
ویژگی دیگر بره موم، خاصیت ضد التهابی و ضد آلرژی و حساسیت آن است. این ویژگی باعث شده تا حتی به صابون های بره موم که دوز بالایی از بره موم را در خود جای داده اند، صابون های ضد حساسیت نیز گفته شود. صابون بره موم می تواند التهاب های پوستی را به خوبی کاهش داده و آلرژی و حساسیت را از بین ببرد. انواع بیماری های پوستی با شستشو توسط صابون بره موم بهبود پیدا می کنند و همین موضوع باعث شده تا صابون بره موم بیشتر به عنوان نوعی صابون درمانی شناخته شود تا صابونی برای شستشوی روزانه!

ویژگی ها، خواص و روش استفاده از صابون بره موم
ویژگی های صابون بره موم و خواص این صابون بیشتر وابسته به روش تولید و میزان دوز بره موم استفاده شده در آن است. فرمولاسیون ساخت صابون بره موم به گونه ای است که شباهت زیادی به صابون های دیگر دارد و می تواند به عنوان یک عصاره به صابون های معمولی نیز در روند ساخت اضافه شود. با این حال فرمولاسیون پایه صابونی که عصاره بره موم به آن اضافه می شود، نقش مهمی در این ویژگی ها دارد.
به طور کلی اگر حداکثر میزان دوز ممکن بره موم به فرمولاسیون صابون اضافه شود، صابون خواص درمانی پیدا می کند. در این صورت شبیه به بسیاری از صابون های درمانی دیگر، کف کمتر و ماندگاری بیشتری دارد. در این صورت روش استفاده از صابون بره موم نیز متفاوت خواهد بود. برای استفاده از صابون های درمانی شما نیازی به لیف ندارید. بهتر است صابون رو روی دستان خود بمالید و صابون اضافه شده به دستتان را روی نقاط مد نظر بزنید.
اگر صابون بره موم به گونه ای باشد که عصاره بره موم اضافه شده به آن در میزان حداکثری قرار نداشته باشد، این صابون برای شستشوی روزانه مناسب است. چنین صابونی می تواند برای رفع آلودگی های پوستی، شستشوی بدن و صورت، رفع کننده برخی مشکلات پوستی و موارد عمومی تر مورد استفاده قرار گیرد. در این صورت شما با صابونی مواجه هستید که خیلی خوب و مثل صابون های دیگر کف می کند و می توانید به راحتی با ان لیف بکشید!
توجه داشته باشید که مواد اضافه شده به صابون بره موم نقش مهمی در خواص این صابون دارند. برای مثال اضافه شدن روغن زیتون به صابون بره موم می تواند برای رفع خشکی پوست مفید باشد. همچنین صابون شیر و بره موم نیز گزینه خوبی است که به رفع بسیاری از مشکلات پوستی کمک می کند.

با این حال برخی از مهمترین خواص صابون بره موم عبارتند از:
-    ضدعفونی کننده
-    آنتی باکتریال
-    رفع جوش و آکنه
-    برطرف کننده خشکی پوست
-    رفع شوره (در قسمت ریش آقایان)
-    ضد آلرژی و حساسیت
-    و ...

خرید صابون از بین تنوع بالایی که در بازار وجود دارد کمی سخت است. آشنایی با صابون های ارگانیک مثل صابون بره موم کمک می کند تا بهترین صابون را برای موارد مصرف خریداری کنید. شاید وقت آن رسیده باشد که به جای صرف هزینه برای خرید صابون های بی خاصیتی که فقط برای شستشو مفید هستند، از صابون هایی استفاده کنیم که خاصیت بالایی برای درمان مشکلات پوستی و ضدعفونی کردن پوست از انواع باکتری، میکروب و ویروس دارند.